Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 24 juni 2026

Zwembadlijstje

Tot vanochtend zat mijn voorbeeldvrouw
aan onze keukentafel,
voor haar jaarlijkse vakantie in Richwiller,
met veel rust "in de lommer",
en de schaduw van 't gebladerte
was echt meer dan welkom, 
want het zijn nu erg hete dagen in de Elzas.
Het zwembadlijstje van Els raakte dan ook goed gevuld,
met lengtes die vlot werden gezwommen!
Ze verwende ons met lekkere tomatensalsa,
en haar wafeltjes stonden ook op ons verlanglijstje.
De gevulde kalkoen met verse kruiden was nieuw op het menu :)
Zomerdagen die veel te snel voorbij vlogen,
want vanavond stond er voor de nationaal proost
alweer een vergadering in Antwerpen op de agenda.

Het zwembadlijstje steekt nu in ons gastenboek,
wachtend op (nog) meer lengtes volgend jaar?
Warmer moet het dan alvast niet worden:
het is hier nu al een paar dagen 38°C!

Bedankt voor alle goede zorgen, beste vv.
X

dinsdag 23 juni 2026

Bruno Mars

Een enthousiaste Agathe, Leo, Britt en Zoé,
 helemaal klaar voor het concert van Bruno Mars,
in het Stade de France in Saint-Denis,
waar de Amerikaanse singer-songwriter
zijn nieuwe album "The Romantic" voorstelde,
met rood als "onofficiële dresscode"
voor deze wereldtournee
en met zijn nieuwe solomuziek
is hij nu - na bijna 10 jaar - 
helemaal terug van weggeweest.

Een superfan is Britt zeker niet,
maar dit concert vond ze absoluut geslaagd!

zondag 21 juni 2026

Alors on danse

 Afspraak gisteravond in Mulhouse,
waar Julie (rechts op de foto) optrad.
De jongste dochter van mijn BFF stond vaak op het podium,
soms zelfs in een centrale rol,
van klassieke dans,
tot hedendaagse moderne dans,
en de choreografieën zaten fantastisch in elkaar!
Een indrukwekkend optreden van AB Dance Studio,
onder leiding van Alexandra Borelli
- oprichtster en directrice van de dansschool -
die terecht opmerkte dat dans
niet alleen een kunst,
maar ook een sport is.

Terwijl men in Frankrijk dit weekend overal de langste dag vierde met het 'fête de la musique', voelde dit dansoptreden zeker ook als een mooie (en energieke!) start van de zomer.

zaterdag 20 juni 2026

Houston calling

Vanochtend alweer klaar voor vertrek in Basel,
om vervolgens vanuit München naar Houston te vliegen,
en voor zijn Franse vaderdag kreeg Jan
dit nieuwe Vlaamse boek cadeau.

De tweede vlucht werd meteen met zes uur vertraging aangekondigd. (Het boek kan al uit zijn in München!) Maar daar maak je je best niet druk om als je veel reist. Dat het deze week gelukt is om alles te combineren - Monthey, Duxford en ook België - is sowieso knap. Aftellen nu naar 30 juni. Dan vieren we "zilver" met z'n tweeën thuis! Een dinsdag om helemaal stil te vallen, zonder dringende meetings en announcements op verplaatsing... Dat mag wel wanneer je 25 jaar later terugblikt op je trouwdag. Manlief werd alvast verwittigd, maar dat wil volgens Verhulst dus niets zeggen.

woensdag 17 juni 2026

TBK réunis

Op weekend bij de grote broer in Bingen,
trok ons herenigde trio op zaterdag naar Frankfurt,
waar ze het historische centrum maar nep vonden,
maar de skyline sprak er wel tot hun verbeelding.
Er werd zelfs even geshopt,
en het ijsje smaakte ook erg goed!
Terug in Bingen kleurde de avondlucht mooi rood.
Op zondag namen ze de kabelbaan in Rüdesheim, 
om er tussen de wijngaarden te wandelen
en te genieten van het mooie uitzicht over de Rijn.

Een leuk weekend voor Thomas, Britt en Kobe!
En wij vinden het als ouders altijd fijn
als ze nog eens herenigd zijn.
X

maandag 15 juni 2026

Op doorreis

Zondagavond kwamen Britt en Kobe terug thuis,
en we kregen fijn bezoek van Annelies en Chris,
die duidelijk zin hadden in hun trip naar Cortona.

Altijd leuk om mensen op doorreis te ontvangen:
ze brengen je ook wat in vakantiestemming,
al ga je zelf vervolgens gewoon weer naar de Super U.

vrijdag 12 juni 2026

Home alone!

Matras in de koffer, en weg :)

Britt en Kobe vertrokken hier zojuist naar hun grote broer in Bingen. Niet de kids dus, maar de ouders zijn dit weekend "home alone"! Dat ons trio straks weer even samen is, vinden we alvast geweldig. Wie het leukste weekend zal hebben, is nog niet duidelijk, want allemaal hebben we graag onze vrijheid.