Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 9 december 2010

Kerstmarkten in de Elzas

In het historische centrum van Mulhouse, op de Place de la Réunion, bieden een vijftigtal kraampjes deze dagen mooie en lekkere streekprodukten aan. De typische gevels van dit plein zijn nu ook bijzonder mooi aangekleed met unieke feestverlichting en stoffen(!) versieringen (Mulhouse is van oorsprong een textielstad). Een aanrader! Maar ook de vele andere kerstmarkten die je nu in de Elzas kan bezoeken, zijn alle de moeite waard. Strasbourg, Colmar, Kaysersberg, Ribeauvillé,... : keuze genoeg! Zelfs hier in Pfastatt is er deze eerste 2 weekends van december een schitterend gedecoreerde kerstmarkt (met kleine 'lutins' die de katoenverwerking uitbeelden) op de binnenkoer en in de zaaltjes van de Foyer St.-Maurice. En ze hebben onze appreciatie daar al goed gemerkt: vorig weekend was mijn familie op bezoek en "les Belges" zijn daar dus meermaals en in wisselende samenstelling langsgegaan ;-)
Ondertussen wou onze jongste gisternamiddag persé een korte short aandoen om binnen te spelen. Er was geen lievemoederen aan. En dan moet de winter natuurkundig officieel nog beginnen...

1 opmerking:

  1. De zotte damesbende (inclusief mezelf en 3 vriendinnen die jij ook kent) zijn vorig weekend gaan kerstmarkten in Luik. Volgend jaar kunnen we misschien wat verder trekken en naar de Elzas komen, want het klinkt echt wel goed. Krijgen we er hier ook misschien wat fotokes van te zien?

    BeantwoordenVerwijderen