Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 10 april 2013

Luchthaventijd

Kortelings een paar keer het vliegtuig genomen en dus wat tijd doorgebracht in de luchthavens Basel/Mulhouse, Brussel Nationaal en Amsterdam Schiphol.
'Oh, fijn! Dan heb je luchthaventijd,' reageerde een vriendin enthousiast.
'Euh, ja,' antwoordde ik wat verbaasd.
Maar haar woorden bleven hangen en maakten dat ik inderdaad bewust genoot van mijn tijd in de luchthaven. Het is ook wel bijzonder om je in die 'transitzone' te bevinden waar iedereen onderweg is naar elders, zonder enige vorm van dresscode, met de hele familie of juist helemaal alleen. De tijd wordt er effectief anders beleefd. Alsof je even niets anders moet doen dan tax free winkelen en mensen kijken... En vervolgens met een goed boek op je schoot wachten tot de gate opengaat...

Af en toe wat luchthaventijd kan best aangenaam zijn.

2 opmerkingen:

  1. Vooral voor een vrouw die zonder haar kinderen reist, is luchthaventijd een luxe, een moment van zelfverwennerij. Ik heb er zelf recent nog van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een belangrijke nuancering ;-)

    BeantwoordenVerwijderen