Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 25 september 2019

Heimweedagen

De nazomeroogst uit onze moestuin afgelopen weekend! En het zou wel eens de laatste rode oogst kunnen zijn, want sinds maandag is het hier gevoelig kouder en regent het zelfs regelmatig.

Maar ik heb er nog geen zin in; in herfstdagen die steeds korter en donkerder zullen worden, in al onze lange broeken, dikke pullovers en gevoerde winterjassen die we weer zullen dragen...

En dus had ik het in mijn T-shirt vandaag erg koud tijdens mijn taxiwoensdag!  Want dit zijn mijn heimweedagen naar lichte rokjes en kleedjes, naar dat terrasje ook onder de bomen in Château-Chalon en naar die frisse Hoegaarden Rosée op de Lokerse Feesten. (Gelukkig zingen Christine and the Queens nog dagelijks in de CD-speler van mijn wagen. Een mens doet nu eenmaal vanalles om dat vakantiegevoel zo lang mogelijk vast te houden.)
 
Soit. Ik moet nu vlug nog de vuilbak buitenzetten... In mijn T-shirt.

't Zal koud zijn!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten