Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 1 november 2011

Allerheiligen

STER, zo hebben we haar in maart spontaan genoemd. Bij een klein meisje van 23 cm en net geen 200gr, hoort een kleine naam, vonden we. Vandaag voor het eerst met de kids naar het kerkhof gegaan en een roos voor ons kleine zusje op de strooiweide gelegd. Veel bloemen in een mooie herfstzon. Frankrijk houdt zeker ook aan haar traditie van "Toussaint". Daarna pannenkoeken bakken en naar de speeltuin. Terug het leven in...

6 opmerkingen:

  1. Oh, An, jij kan echt mooi schrijven. Zo warm, zit hier met de tranen in de ogen. En wat een passende, lieve naam (had me eerlijk gezegd al eens afgevraagd of jullie een naam gegeven hadden). En je weet wat ze zeggen over sterren: lang nadat ze gedoofd zijn, blijven ze nog prachtig schijnen.

    Dikke knuffel, Els (jaja, dedie die al lang op uw mail had moeten antwoorden - foei!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stil, word ik hier toch weer even van. Heb op Allerheiligen extra aan jullie gedacht. Liefs uit Leuven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een sterretje
    twinkelend aan de hemel
    een lichtpuntje
    ver weg
    een lichtje
    herinnering
    aan een droom

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een beetje een prozaïsche reactie op jouw bericht uit het hart (recht naar het mijne trouwens), maar het zegt wel iets over hoe het er in Frankrijk rond 1 en 2 november aan toe gaat.
    Op onze jaarlijkse herfstvakantietrip naar de kraanvogels rijden we in Vitry een beetje in de hoogte (want over een spoorweg of zo iets) rakelings langs een kerkhof.
    Het was er echt één bloemenzee. Het zag er zo van bovenaf heel kleurrijk uit. Onze Emma, toen een jaar of 4 vond dit echt formidabel en wilde heel graag ook eens naar die reuzegrote bloemenmarkt...
    Lieve An, jullie Ster zal ook hier een puntje blijven dat geregeld oplicht in mijn gedachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chère An,

    Nous nous sommes rencontrées aujourd'hui, et déjà nous avons un point en commun, ou plutôt " une étoile " en commun ... avec toute la peine qui l'accompagne ... malgré tout , gardons le sourire, ces petites étoiles brilleront toujours au dessus de nos têtes pour nous rappeler qu'elles ont bel et bien existé et surtout resteront dans nos coeurs à jamais ... STER est un prénom magnifique, il ne pouvait en être autrement !
    Avec toute mon amitié, Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanmorgen,
    tussen het dromen en het opstaan,
    dacht ik even aan een ster.

    Aan Ster,
    en hoe ze leeft
    in de herinnering.

    Liefs,
    Sara.

    BeantwoordenVerwijderen