Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 18 januari 2013

Historical trip

De grootste uitdaging in de USA: historische uitstappen maken! De geschiedenis is hier vaak nog zo nieuw en zo jong... Met onze trip naar Huntsville deden Becky en ik toch een poging. We bezochten er het immense Sam Houston Statue en het Sam Houston Memorial Museum. Het was erg leuk om in het park rond het museum Woodland Home  en Steamboat House te bezoeken, twee huizen waarin Sam Houston (1793-1863) met zijn vrouw Margaret Lea Houston (1819-1867) heeft gewoond. Op Oakwood Cemetery stonden we ook even stil bij het graf van deze boeiende Congressman/Senator/Governor naar wie de stad Houston werd genoemd. Maar de vrouw achter deze man wist me zeker ook te boeien. Margaret was Sams derde vrouw en 26 jaar jonger dan hem. Ze kreeg 8 kinderen, overwon borstkanker, maar overleed slechts enkele jaren na haar echtgenoot aan yellow fever. "Achter elk groot man staat een sterke vrouw." Deze dame verdient wat mij betreft dus zeker ook zo'n immens wit standbeeld. Hoeft Sam daar ook niet meer zo alleen te staan op de Interstate 45 ter hoogte van Huntsville.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten