Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 21 mei 2015

Carte grise

Juist wanneer je denkt alles rond de verhuis geregeld te hebben, valt er toch nog een document in orde te brengen.

Vandaag trok ik naar de Sous-Préfecture in Mulhouse om de adreswijziging op de carte grise van onze beide wagens te regelen. Voor de derde keer in korte tijd trouwens, want er moest natuurlijk weer een heel dossiertje van verschillende documenten worden aangelegd, wat ik niet meteen voor elkaar kreeg zoals het hoorde, en wat dus weer voor veel wrevel zorgde...

Maar vandaag is het gelukt! Mijn aanvraag werd aanvaard!!

En dat ik niet de enige ben die ze terugsturen, zag ik ook nu weer regelmatig aan het onthaal gebeuren. (Daar vindt namelijk de eerste grote "shift" plaats en pas nadien krijg je een volgnummer voor de behandeling van je dossier aan één van de loketten.)

Andermaal een mooi voorbeeld van de Franse bureaucratie.

En in een wachtzaal vol zuchtende en geïrriteerde mensen heeft de carte grise zijn naam werkelijk niet gestolen, dat dacht ik dan toch ook weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten