Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 31 mei 2015

Moederdag

"Sophie's Choice" zag ik reeds lang geleden, nog voor ik zelf kinderen kreeg. De scène waarin Meryl Streep als moeder Sophie bij haar aankomst in Auschwitz tussen haar twee kinderen moet kiezen, is me altijd bijgebleven. Was ik daar als jong meisje al diep van onder de indruk, dan lijkt zo'n keuze me nu helemaal onmogelijk.

Maar ik leef gelukkig in een andere tijd, in een rustig deel van de wereld waar oorlog geen levens verwoest... Ik hoef dus niet tussen mijn kinderen te kiezen. Ze mogen er allemaal zijn: de drie kids die mijn agenda goed blijven vullen, het vierde dat blijft ontbreken. Ik kan er geen eentje missen.

Vandaag was het moederdag in Frankrijk. Mooi en moeilijk tegelijkertijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten