Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 27 december 2016

Zeven Parisiennekes zonder internet


We wisten van niets en het internet zou daarvoor ook te laat komen...

Over onze tienerjaren hangt een blauwgroene rugzak van Laurent David, een veel te grote Greenpeace T-shirt en - voor de uitverkorenen! - een afgrijselijke bril zonder enig uitzicht naar iets beters. De Millet-jas was te duur (en wij waren absoluut te braaf!!). Stijlvolle Elegnano's en hippe koffiebars zouden we ook niet herkend hebben, mochten ze er al geweest zijn.

Met lekkere hapjes van catering Els en een echte quiz over de tijd van toen, vierden we gisteren ons zilveren jubileum! Dat mijn geheugen veel gaten vertoont, werd bij deze officieel bevestigd...

Gelukkig heb ik nu mijne Nikon om alle toekomstige herinneringen goed op te slaan! En 'klik,' zei dochterlief dus aan de andere kant van de lens, met de leeftijd die wij hadden tijdens onze Paridaenstijd, maar duidelijk veel minder naïef en wereldvreemd.

En toch...

Onze middelbare schooltijd zonder smartphone, instagram en snapchat, ik had ze zelf niet anders gewild.

2 opmerkingen:

  1. Het was heerlijk om nog eens herinneringen op te halen. Alles uit de oude tijd was zeker niet beter dan nu, maar het was toch een heel mooie periode!
    Bedankt, An!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een heerlijke 'walk down memory lane'. Dank je wel voor de schitterende organisatie en ook dikke pluim aan de prive-traiteur van dienst voor de perfecte culinaire omkandering!

    BeantwoordenVerwijderen