Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 20 november 2020

Er was eens...

Geen boeken in de winkels, geen lezingen in mijn agenda. Ik hoefde de voorbije weken niet naar Bornem, Roeselare, Beauvoorde, Hagelstein, Merksplas, Heule, Melden/Oudenaarde en Keerbergen. Acht lezingen die (weer) werden geschrapt, het maakte me wel wat moedeloos.

Voorlopig blijven alle niet-essentiële winkels in Frankrijk ook nog even toe, kan men wel online 'het nodige' bestellen. (En ja, boeken vind ik persoonlijk zeker nodig!) 'Black Friday' wil men tevens uitstellen naar begin december, al is zo'n kortingsdag om mensen naar de winkels te trekken ook dan wellicht geen goed idee. Maar economische wetmatigheden zullen het halen op corona. Het virus zal ons leven niet ingrijpend veranderen; 'het Nieuwe Normaal' komt vlug weer uit bij het oude.

Voor mijn lezingen ga ik alvast op zoek naar nieuwe data in 2021. Het voelt haast als een sprookje dat ik nu nog liever wil vertellen: 'Er was eens een gezin dat naar de Elzas verhuisde...' 

Rond alle Franse boeken mogen die plastic zakken intussen wél snel verdwijnen. Want telkens ik langs die ingepakte rekken loop, overvalt me een ongelooflijke tristesse die je niet voor mogelijk houdt. 'Non-fictie in het najaar van 2020. Niet voor gevoelige boekenliefhebbers.' Een aangepast waarschuwingsbordje is hier dezer dagen zeker welkom bij het betreden van onze Super U.

1 opmerking:

  1. Wij hadden graag naar de lezing in Keerbergen geweest, maar Corona heeft hier helaas anders over beslist... We hopen dan alsnog dat we 2021 beter kunnen inzetten en dat je dan ergens in onze buurt passeert om de lezing bij te wonen...

    BeantwoordenVerwijderen