Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 11 april 2021

Schrijfgoesting

'Faites-vous confiance, allez jusqu'au bout, ne lâchez pas... Et continuez à lire et à écrire!'
 
Zelden hoorde ik zo'n gemotiveerde schrijfster die al haar schrijftips zo oprecht en van harte wilde doorgeven aan anderen: de webconferentie met de populaire Franse schrijfster Aurélie Valognes heeft me ongelooflijk veel nieuwe schrijfgoesting gegeven! Schrijfrust en -tijd ontbreken me helaas weer volledig met iedereen terug samen thuis, ik doe zelfs geen poging om eraan te beginnen. Maar leuk blijft het wel, om Aurélie Valognes te horen spreken over 'la musique de la phrase' en 'les six étapes dans un livre'.

Tot nader order probeer ik nu af en toe wat te lezen... Tot die rust en tijd er dus weer zijn om aan eigen teksten te werken, om verder na te denken over al mijn punten en komma's en wat ik daartussen dan zal schrijven, herschrijven en regelmatig ook schrappen. Want schrijven is stilvallen en gedachten ordenen. Wat is belangrijk? Welke verbanden zie ik? En hoe wil ik het dan zeggen? 'Show, don't tell,' blijft daarbij de gouden schrijfregel.

Te allen tijde hoop ik echter vooral mijn schrijfgoesting te bewaren! En authentiek te blijven in alles wat ik 'hier en nu' op papier zet: in mijn blogposts, e-mails en kaartjes... 

Zonder schrijven, kan ik sowieso niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten