Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 5 oktober 2010

Van nummerplaat tot pluimvee

Vorige vrijdag bij de Sous-Préfecture in Mulhouse alle(!) papieren voor de nieuwe nummerplaat ingediend. Sinds vrijdagmiddag rijden we nu rond met onze Franse plaque d'immatriculation. We stonden toch wel even fier te kijken toen de tijdelijke rode plaat werd omgeruild voor een definitieve zwart-wit plaat met het kenteken van de Elzas ernaast. Onze uitstap op zondag hebben we ondertussen evenwel tevoet gedaan: het was slechts 500 meter stappen naar de tentoonstelling in de sporthal van Pfastatt waar ons trio het plaatselijke pluimvee bewonderde en goedkeurde. Een zonnige en milieubewuste zondag! En bij thuiskomst kreeg de verzorging van het eigen konijn zowaar ook weer wat meer aandacht van dat jonge volk hier in huis ;-)
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. We hebben de post ontvangen!! We zullen de data zeker en vast grondig doornemen. En Thomasje dankjewel voor de leuke tekeningen ze hangen al op onze frigo hier ;-)

    Vele groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen