Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 27 oktober 2010

Post!

De CAF: tot voor enkele maanden een voor mij onbekend drieletterwoord. Ondertussen ken ik de Caisse d'Allocations Familiales in Mulhouse wel degelijk: een asgrijs gebouw in hartje Mulhouse, vele wachtende vreemdelingen voor u... Nergens voel je je zo "in het buitenland" als daar! Vorige week ben ik nog eens langsgegaan want het beloofde attest voor Zwitserland dat we per post zouden ontvangen, bleef al weken uit. En de 3 rappels van Partena die onlangs wél in onze brievenbus staken, maakten mijn humeur er zeker niet beter op. Kinderbijslag ontvangen wanneer je in een "drie-landen-situatie" zit: duidelijk geen evidente zaak. Maar kijk, vandaag stak het langverwachte Franse attest dan toch in onze brievenbus! Alsook het geboortekaartje van kleine Niels die vorige week in Leuven geboren werd. Kerngezond en mooi op tijd! Fijne post dus vandaag! Merci facteur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten