Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 28 januari 2011

Bavarde

Het gaat goed met onze kinderen op school. Ze beginnen de Franse taal nu echt goed te verstaan! Het spreken volgt, zoals te verwachten, in een wat trager tempo. Alhoewel... dochterlief is volgens haar juf reeds behoorlijk "bavarde"! Ik zou haar wel eens willen bezigzien tegen haar klasgenootjes. De conversaties gaan wellicht nog met veel gebaren gepaard. Maar dat maakt niet uit. Het voornaamste is dat ons trio zich prima redt. Ze spelen, leren, maken nieuwe vriendjes en zien er gelukkig uit. Voor een goed Vlaams gesprek kunnen ze trouwens thuis nog steeds terecht ;-) Wat dat laatste betreft, is onze jongste zelfs vrij strikt: hij wil thuis geen letter Frans horen. Toen ik onlangs "pardon" tegen hem zei, verbeterde hij me dan ook direct. Het moest "sorry" zijn! Ik heb maar niet gezegd dat dat eigenlijk Engels is...

1 opmerking:

  1. Ik vind het knap en bewonderenswaardig van jullie kapoenen! 't Zal niet altijd voor hun zo evident geweest zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen