Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 11 januari 2011

Franse mysteries

Een paar dagen geleden mailde een vriendin me met de vraag "wat de drie grootste Franse mysteries waren die ik tot nog toe tegenkwam?". Geen alledaagse vraag waar ik graag de tijd voor wilde nemen! Dit was wat ik haar antwoordde:

- hoe de overdracht van het water vlak na onze verhuis dan toch in orde is gekomen! (Ik weet nog altijd niet wie wanneer de meterstand is komen opnemen - ik heb nooit iemand van de watermaatschappij gezien! - en in het begin was daar dus veel verwarring over met het Immo-kantoor en de eigenaars van ons huis hier.)
- hoe het op zondag 14 november 2010 zó warm kon zijn zodat we al ons tuinmeubilair terug hebben uitgehaald en 's middags aan het zwembad buiten hebben gegeten! Twee weekends later lag er hier echter volop sneeuw en heb ik de foto van ons kerstkaartje getrokken! (Of hoe de klimaatswijziging ook hier een feit is...)
- hoe ik hier al mensen heb leren kennen van wie de linken met mijn eigen achtergrond toch wel heel bijzonder zijn (bvb. de française B. die met een Nederlander getrouwd is en waar ik in hun woonkamer nederlandstalige CD's zie staan die mij ook heel vertrouwd in de oren klinken). En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden van ontmoetingen in de voorbije maanden die me doen denken aan de uitspraken "Alles is met alles verbonden" en "Niets bestaat wat niet iets anders aanraakt"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten