Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 14 november 2015

Parijs

Na de aanslag op Charlie Hebdo werden er ook op de school van onze kinderen maatregelen genomen. Een zijpoort wordt nu niet meer gebruikt, aan de twee andere poorten staan studiebegeleiders die in het begin zelfs de ouders niet meer toelieten op het schoolterrein.

De aanslagen gisteravond in Parijs, zullen de komende dagen opnieuw voor extra waakzaamheid zorgen. Ook in Mulhouse.

Want dat zal Frankrijk doen. Alles willen controleren, grip proberen krijgen op de situatie. Houvast zoeken ook, voor dat wat niet te vatten is... De waanzin, de wanhoop.

Straks ga ik met mijn Franse vriendin naar Sélestat, naar het 'festival de l'humour'. Maar als de organisatie het festival wil annuleren, zal ik daar niet rouwig om zijn.

Betrokken zijn we allemaal, of we nu willen of niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten