Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 21 maart 2016

Enkele dagen Jura

Vanavond kwam de oudste zoon terug thuis van een lange schoolreis naar de Jura.
Sinds vrijdagnamiddag had hij in een chalet in de bergen gelogeerd en samen met zijn klasgenoten van veel sport en spel genoten. (Biathlon, ski de fond, raquettes neige en snowtubing: sommige zaken moest hij me achteraf toch even toelichten.)

Helemaal weg van de wereld, wist hij niet dat Salah Abdeslam intussen in Molenbeek gevat werd. En op zijn vraag waarom die man nu niet meteen aan Frankrijk wordt uitgeleverd, kan ik hem trouwens nog steeds onvoldoende antwoord geven.

Radio Bleu Alsace voerde vanavond ook het hoogste woord in mijn wagen. 'Est-ce que les Belges sont nuls?' was de startvraag voor een stevige discussie die meteen veel stof deed opwaaien... Daar werden we ook niet echt vrolijk van.

Enkele dagen Jura. Af en toe valt er beslist iets voor te zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten