Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 18 mei 2017

Macron, macaron!


In 2010 verhuisden we naar het land van Nicolas Sarkozy. Als président bling-bling kreeg hij veel kritiek te verwerken en kon hij in onze ogen nog het beste uitpakken met zijn Italiaanse schone Carla Bruni.

Opvolger François Hollande had dan weer totaal géén uitstraling, maakte het leven van de travailleurs frontaliers Suisse ook een stuk duurder. Dus nee, die zagen we zeker niet graag komen.

Met Emmanuel Macron gaat het weer de goede richting uit. Hij heeft de looks én staat voor positieve verandering. Met de samenstelling van zijn regering voegt hij meteen de daad bij het woord, kiest met zijn mix van links en rechts - evenveel vrouwen als mannen ook! - voor een duidelijk nieuwe aanpak.

'Ma-cron, ma-ca-ron,' scandeert de jongste zoon hier deze dagen enthousiast.
Ja, laat die mooie, zoete jaren voor Frankrijk nu maar komen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten