Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 18 augustus 2020

Over fiber en good vibes...

De Fiber-aansluiting is hier vanochtend niet gelukt: Masi van Orange vond 'la trappe' voor de aansluiting buiten aan ons huis niet... Ik heb dan wel nog naar onze electricien en naar Batige gebeld, en ook samen met Masi op de grondplannen van ons huis gekeken... Maar die 'trappe' kan dus 'enterrée' zijn en nu moet er eerst een andere technicien van Orange komen, om een 'étude' te doen en die 'trappe' te vinden... Daarna komt Masi terug (of een collega van hem) om de aansluiting te doen.
 
Wordt dus vervolgd (en ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht). Je woont in Frankrijk of je woont er niet ;-)
 
'Of dat wel vaker voorkomt?' vroeg ik hem toch nog.
'Tous les jours,' antwoordde Masi zéér spontaan.
 
Godzijdank kunnen we hier intussen altijd nog voort met onze ADSL-verbinding... Al was het erg vervelend dat gisteren de Skype niet goed werkte, juist voor mijn afspraak met vertaalster Émilie. Wilco in de pastorie bracht wel redding, met zijn rustige bureautje op de benedenverdieping waar ik ongestoord aan mijn teksten kon werken. (En hij kwam me zelfs nog koffie met een koekje brengen ook! Dit zou ik absoluut vlug gewoon kunnen worden!!)
 
Vanavond skype ik terug vanuit de pastorie, dan overloop ik er met Émilie mijn laatste hoofdstukken. Het is daar nu sowieso rustiger werken dan thuis en de 'vibes' zijn er goed, ja zelfs met bediening aan de werktafel! Zalig, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten