Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 6 januari 2021

La galette des rois

Wanneer de driekoningentaart wordt aangesneden, moet de jongste onder tafel gaan zitten en zonder te kijken (dat is immers het opzet van "het onder tafel zitten") zeggen wie welk stuk krijgt... (Ik kende die traditie vroeger niet, maar we leerden ze hier van een Franse mama.) Aldus besliste Kobe vandaag voor ons thuis wie welk stuk kreeg, én joelde hij ook meteen toen hij begon te eten want hijzelf had de fève.

'Dan moet ik mijn stuk niet meer hebben,' speelde manlief verontwaardigd.
'Misschien zijn er wel twee fèves,' troostte de jongste zoon hem nog.
'En volgend jaar kan de vader dus onder tafel gaan zitten,' dacht ik bij mezelf.

Want leeftijd is in deze zaak duidelijk irrelevant ;-)

1 opmerking: