Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 14 januari 2021

Witte hoogdagen

In de kerstvakantie werd er hard op gehoopt,
en kijk, vandaag dan toch:
een mooi laagje sneeuw voor onze eigen, Franse deur!!
Tegen de middag zelfs meer en meer,
tot de dorpsstraten helemaal wit zagen
en de school bovendien vroeger sloot,
   zodat er meteen aan die iglo kon worden gewerkt :-)
Tot na de avondklok werd er flink buiten gespeeld,
enfin, eigenlijk meer "gelegen en gerold"...

En morgen dus meer van hetzelfde want de scholen blijven gesloten:
ons departement Haut-Rhin is in 'vigilance orange' omwille van
'neige verglas' en 'chutes de neige' tot 15 à 25 cm.

'Ik heb morgen geen school,' gilde de jongste zoon vanavond nog in bed.
En het is ook écht een beetje zijn grote winterdroom die uitkomt ;-)

2 opmerkingen:

  1. He An,
    Officieel jaloers nu. Zo'n sneeuwuitstap voor eigen deur zie ik dit weekend ook wel zitten !
    Alleen nog effe hamsteren dan én gaan werken deze namiddag.
    Groetjes en fijn weekend in de sneeuw.
    Ik stuur je nog een namaaksneeuwfilmpje door dat Margot en ik maakten voor Frans.
    Groetjes,
    Carla en M & M

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Carla en M & M, ik duim voor een tevens wit weekend in België! Alvast veel sneeuwplezier gewenst ook!! En naar dat namaaksneeuwfilmpje voor Frans zijn we hier dus superbenieuwd ;-)

      Verwijderen