Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 27 januari 2021

In en buiten de tijd

Met 'een toast op iedereen', zo vierden we vorige week jouw 80ste verjaardag, al blijf je nu eigenlijk voor altijd 75. En ik heb niet zo veel met planten, beste Frits, maar deze Helleborus noemen ze ook 'Winter Angels' en dat paste wel voor de gelegenheid.

Teruggaan in de tijd, bestaat niet. Al zou een mens dat soms écht graag even willen. Je fietst intussen wel nog regelmatig door mijn gedachten. (Want 'wandelen' vind ik te traag voor jou. Je leefde graag snel. En oké, bij deze zie ik je nu dus ook skiën, er ligt hier momenteel veel sneeuw op de Vogezen.)

Wat voelt het bijzonder om jou gekend te mogen hebben! Echt, je hebt geen idee hoeveel kleine zaken ik blijf koesteren... Dat jij nu buiten de tijd staat, maakt al die herinneringen ook tijdloos: ze tuimelen over elkaar en versterken elkaar, ze vervullen me met een dankbaarheid die niet te meten valt.

Over afscheid nemen, hoefde niemand jou nog iets te leren. Over humor en blijven doorgaan evenmin. Ik hoop dat je het nu goed stelt bij Jorg. Daar ga ik graag van uit. 'Wat je in je hart bewaart, raak je niet kwijt,' toch? Zonder zoeken dus reeds gevonden. (En dat laatste ligt hier in huis alvast veel moeilijker met alle meer materiële zaken.)

Die Helleborus is trouwens winterhard, geen zorgen. En als hij de lente niet haalt, breng ik in de zomer graag iets nieuws. Sowieso leef je nu verder in de gedachten van velen, en dat in alle jaargetijden... (En sta je, samen met Jorg, dus toch niet helemaal buiten de tijd!)

Jouw 'toast op iedereen' klopte helemaal, lieve Agnes.

X

1 opmerking:

  1. Dag An,

    Weer helemaal raak dit stukje, al kende ik noch Frits noch Jorg persoonlijk, maar alleen door jou.

    En weet je wat zo'n toeval is ... Die plant die in het bosje bij het meer groeide en daar zo winters in bloei stond, vorige week. Ik kon de naam niet vinden...weet je nog ?
    Ja, dat dus, dat was ook een Helleborus.
    Was dat dan toch een winterengel die ons ook, toen al vergezelde ?Wie zal het weten ... Het is alvast fijn om het zo te overschouwen, vind ik.
    Lieve groet,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen