Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 26 mei 2021

"Iedereen beroemd"

Voor de 150ste verjaardag van het Collège Épiscopal in Zillisheim
werd er vorig schooljaar gefilmd in de klas van de jongste zoon
en kwam deze reportage op de Franse televisie:
Kobe staat op de speelplaats naast klasgenoot Maxime
en hij zit ook vooraan in de klas bij zijn titularis Mme Bodner.
(Je moet wel zéér aandachtig kijken ;-)) 
En deze maquette maakte Kobe nu voor Arts Plastiques,
waar hij de opdracht kreeg om de school als een kasteel weer te geven.
Onze "Harry Potter school" blijft indrukwekkend, niet?

5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Tof! Als je lang genoeg kijkt, zie je Kobe ook vooraan bij de uitdeling van de schoolboeken... En wat later zelfs in zijn winterjas! Maar we vinden eigenlijk vooral de luchtbeelden van de school magnifiek, met ook de sportterreinen en de kano's!

      Verwijderen
  2. He An,
    Echt heel mooi filmpje van een zeer mooie en zeer mooi gelegen school mét een echt mooie en inspirerende visie op mens en maatschappij. Heel herkenbaar voor mij :)! Als ik het allemaal goed verstaan heb tenminste, maar ik denk het wel hoor... 'k Heb echt goesting om het aan mijn collega's Frans door te sturen !
    Groetjes en tot binnenkort,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is echt wel een zeer fijne school! Sport vinden ze er bvb. écht belangrijk en wordt tijdens oudercontacten regelmatig besproken. In het lyceum kan je "sport" ook als optie kiezen (3u extra per week), naast "theater" of "Spaans" of zelfs "de regionale cultuur/taal van de Elzas". (Of je kan ook een algemeen vak kiezen dat dan in het Duits of Engels wordt onderwezen.) En daarnaast zijn er dus nog de vele sociale projecten. De misvieringen zijn wel nog erg klassiek, maar ik houd wel van wat oude rituelen die behouden blijven. Zalig is het ook om in de winter naar de school te rijden wanneer de mist nog tussen de velden hangt: dan klopt het mooie schoolplaatje helemaal!! Yep, ik ben stiekem verliefd op onze Franse school :-)

      Verwijderen
  3. Ja, ik heb ‘m gespot, leuk!
    Liefs, Elian

    BeantwoordenVerwijderen