Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 16 januari 2022

Librairie Encrage

Mijn allereerste Franse signeersessie,
in Librairie Encrage in Saint-Louis,
waar 'Étoile filante' voor één dag
tussen populaire schrijvers mocht staan,
en ik mijn eigen signeertafeltje kreeg,
met Belgische chocolaatjes voor iedereen die langskwam!
In het leuke gezelschap van Garfield,
werd het uitkijken naar wie er zou langskomen,
en met wie Jan ook een babbeltje kon doen,
zoals zijn collega Maryse met dochter Emma,
en onze vrienden Wilco en Brigitte uit Pfastatt,
totdat ik, samen met Jean-Ré en proeflezeres Delphine,
het licht mocht uitdoen in de boekhandel,
moe maar zeer voldaan!

Fijne eerste Franse signeersessie, met 18 verkochte boeken (waaronder 1 Nederlands(!) boek aan Dirk uit Wattwiller) en leuke gesprekjes met Mme Glanzmann (vroegere directrice van Jean XXIII), Christine (onze lieve buurvrouw uit Richwiller), Mme Bodner (enthousiaste leerkracht Duits in Zillisheim), Chantal (vrouw van onze 'honingboer' uit Traubach-Le-Bas), Yannick (voorzitter van de fietsclub van onze jongens in Illzach), Mme Groell (onze contactpersoon bij Crédit Mutuel),... 

Echt hartverwarmend dat zij op deze koude zaterdag allemaal naar Saint-Louis afzakten.

Un GRAND merci à tous ceux qui sont venus me voir à Saint-Louis. Je vous suis très reconnaissante! Bonne lecture maintenant!

X

3 opmerkingen:

  1. Mooie foto's en nogmaals proficiat ! 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je signeersessie !! Straf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoer hoor! Wie had dat gedacht toen we 9 jaar geleden samen in de Ardennen zaten. Daar konden we toen alleen van dromen en jij hebt het waargemaakt!
    Liefs, Elian

    BeantwoordenVerwijderen