Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 25 februari 2022

Wereldleiders

Als kind had ik schrik van Michail Gorbatsjov en de Koude Oorlog. Die "gewapende vrede" leek me immers niet eindeloos houdbaar. Ik wist ook niet goed wat ik van "president regen" (mijn Engelse accent is nog erger dan mijn Franse!) moest denken. Want een acteur die in de politiek ging, die speelde dan toch de hele tijd toneel?!

Gelukkig had ik geen flauw benul van wie er nog allemaal zou volgen. 

"Ik heb gisteravond met Poetin getelefoneerd," zei Macron vanochtend op de Franse radio, "maar zoals u kan merken, heeft dat niet veel veranderd." De beelden over de Russische inval in Oekraïne laten niets aan de verbeelding over. "La guerre est là," was de grote krantenkop van L'Alsace vandaag. 

Wereldleiders en hun drang naar macht. Een gevaarlijke combinatie die zich altijd lijkt te herhalen. Alsof het éne echt niet zonder het andere kan. En mijn kinderlijke angst, ja, die zit me ook nog steeds in de weg.

1 opmerking:

  1. Had men al die dictators op tijd uitgeschakeld, zou er enorm veel ellende bespaard geweest zijn bij de mensen, maar ze lopen erachter en knikken maar. Dat zal niet veranderen, dat zit in het mens-Dom en in de genen. Jammer zijn er veel dictators, in alle kringen, hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet, de Duitsers zijn ook het een land na het andere binnengevallen! We zullen maar van het Krokus verlof genieten en hopen op VREDE, Hug

    BeantwoordenVerwijderen