Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 4 november 2022

All Inclusive

'Jij mag alles weten,' zegt ze, 'jij krijgt de formule All Inclusive.'

We zitten aan haar livingtafel, met koffie en mooi versierde cupcakes tussen ons in. Ik ben de eerste die op bezoek mag komen. Dat laatste alleen al, ontroert me mateloos: hoe tijd en afstand onze vriendschap niet veranderd heeft, hoe die vertrouwdheid er altijd meteen weer is, al horen en zien we elkaar soms lange tijd niet.

'Jij weet altijd de juiste woorden te vinden en te schrijven,' stuurde ze me begin oktober.

Ik zeg haar niet dat ik over ieder bericht nu lang nadenk. Zeer lang. Echt. Want op zoek naar de juiste woorden, verlies ik me in clichés die iedere kracht missen. Zo voelt het toch voor mij. Hopelijk leest ze dus tussen de regels wat ik bedoel.

Borstkanker zal onze vriendschap niet klein krijgen. 

En terwijl ze tegenover mij aan tafel haar verhaal doet, weet ik weer exact waarom we lang geleden op kamp bevriend werden: er is terug die warme, instant verbondenheid die niets uit de weg gaat. All Inclusive. Toen én nu. Ja, nu zelfs nog meer dan vroeger. Rijker kan onze vriendschap echt niet worden.

Op de terugweg naar huis kan ik wel 'ontploffen van dankbaarheid'. Ken je dat gevoel?

Ben zo blij dat ik haar ken!

X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten