Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 22 november 2022

Unieke uitstap

We wilden toch ook graag even de zee zien
en dus trokken we zaterdagavond naar Carnac, 
een charmant dorpje aan de kust van Bretagne,
waar we een tafeltje reserveerden in Itsasoa,
en daar meteen genoten van deze mooi verzorgde hapjes.
De rauwe, gemarineerde tonijn
met een fris kommetje brocoletti et agrumes
smaakte vervolgens ook bijzonder goed,
en de heerlijk bereide Sint-Jacobsvruchten
met stukjes gerookte paling, gebakken champignons
en een puree van knolkervel vormden samen
een schitterend hoofdgerecht. 
Tot slot was ik helemaal in de wolken van dit dessert
dat luisterde naar de geweldige naam
le Mont Blanc déstructuré.
Ook de koffie werd geserveerd in prachtig servies.

Belangrijke toevoeging:
Dit verfijnde Itsasoa menu vormde wel degelijk
een unieke uitstap tijdens ons Bretoens weekend
dat culinair vooral gedomineerd werd door 
droge koeken en suikerwafels, bananen en mandarijntjes,
en speciaal voor Kobe: een bord pasta voor iedere koers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten