Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 7 januari 2024

Guten Rutsch ins Neue Jahr 2024 !

Op oudejaar reden we
naar het Lechtal in Oostenrijk,
waar het vuurwerk 's avonds de moeite was,
en waar we een week in dit dorpje zouden verblijven,
bij de sympathieke Els en Oliver van Hotel Panorama.
We genoten er hard van onze 'room with a view'
- en van de lekkere chocolaatjes uit Leuven -
alsook van een zonnige wandeling langs de Lech!
De kids verkenden intussen het hele skigebied,
iedere ochtend startend aan de Jägeralp-Express,
om dan op zoek te gaan naar de beste pistes
via meerdere stoeltjesliften
in het skigebied Warth-Schröcken,
om vervolgens de moderne kabelbaan te nemen
naar het grotere skigebied Arlberg.
De traditionele Oostenrijkse keuken smaakte ons goed,
en deze Germknödel mit Vanillesauce
was 's middags pure nostalgie voor mij.
Tijd dan om weer op de pistes te gaan liggen ;-)
Te genieten ook van het mooie uitzicht...
en het zelf vooral wonderlijk te vinden
om nu met de eigen kids op de 
Salober-piste uit mijn jeugd te staan!
In de jaren 1980 moet ik deze stoeltjeslift
beslist ook genomen hebben,
en een korte tijdssprong naar 2024 had ik toen
zeker fantastisch gevonden,
al zou ik deze selfie van Britt
toch wel zeer vreemd vinden...
en deze foto met vriendin Yéri
ook wel zeer uitbundig :-)
Maar van dit gezin droomde ik stiekem zeker al!

 Deze week vormde een echte 'trip down memory lane'
met Spezi, Gulaschsuppe, Apfelstrudel, Mozartkugeln,
en met dorpjes ook als Bach, Holzgau en Steeg
die na al die jaren zeer weinig veranderd zijn!
Heerlijk nostalgische winterdagen
voor ondergetekende.
X

7 opmerkingen:

  1. Hey An en co,

    Weer zeer mooie en leuke foto's om te bewonderen. Jaloers op al dat mooie wit, maar ga me er zelf nooit aan wagen hoor. Als we ooit naar zo een streek trekken in de winter, dan zal het zijn om te wandelen en te genieten van al die prachtige uitzichten ! Jullie hebben er merkbaar zeer hard van genoten, en meer moet dat niet zijn de dag van vandaag ! Je mag fier zijn op het gezin waarmee je zo leuk poseert hoor !
    En als ik het lees wat lekkers jullie allemaal gegeten hebben, tante Lili zou jaloers zijn op de Mozartkugeln... Normaal krijgt ze die elk jaar van ons cadeau met Kerst, maar helaas deze kerst, nergens te vinden in de winkel waar we ze steeds kopen... Hadden we het geweten, dan hadden we een doosje besteld :-)
    Groetjes vanuit het ondertussen iets wat koudere Baal met af en toe een wit vlokje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Karen Vander Elst8 januari 2024 om 16:14

    Hallo! WoW wat een leuke foto's en verhalen! Ik heb mezelf voorgenomen om in 2024 wat meer naar de blog te komen en niet enkel lezen en kijken maar ook reageren !
    Het zag er een fantastische week uit, en op de latten sta je zelf dus ook nog, top! Hopelijk heb en jullie allen goed genoten van alles en iedereen rond jullie heen.
    Ook van hieruit onze beste wensen nog. Wij zijn sinds gisteravond laat terug van onze ski vakantie te Tignes, heerlijk veel sneeuw daar!
    Lieve groetjes vanuit Londerzeel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genieten met een hoofdletter G. Doen jullie goed! Liefs, Elian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie dag samen An in de prachtige natuur , in de maagdelijk witte sneeuw!
    ! Dit is werkelijk zo mooi met je gezin dit alles te mogen beleven.

    Albert en ikzelf hebben in 2022 ook een reis gemaakt met de Glacier express,de Bernina express en een gewone trein in zwitserland.
    Ik begrijp jullie intense gevoelens heel goed.
    Ik ben blij dat jullie het zo goed stellen!! Doe zo voort en heel veel dank voor deze pracht foto's. Om bij te dromen.
    Lieve groetjes An en mooi gezinnetje met "sterretje "pronkend aan de hemel.
    Albert Arlette Dirk xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van nostalgie gesproken .... Wij zijn tussendoor wat andere skigebieden en logementen gaan uitproberen, maar de laatste jaren verblijven wij opnieuw telkens in Steeg. Het is elk jaar weer een beetje thuiskomen daar. Nog 5 weken en het is onze beurt :-) Mooie foto's en veel groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo An & Co!
    Wat een prachtige weergave van jullie week in Oostenrijk... onbetaalbaar wat jullie samen met de kinderen kunnen doen. Proficiat met jullie d
    "droomgezin"👍❤️

    BeantwoordenVerwijderen