Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 14 januari 2024

Zutphen

Voor een begrafenis reden we naar Zutphen (Nederland),
waar we in het Broederenklooster verbleven,
en waar we even door het centrum wandelden,
langs een typisch Hollands gebakkraam...
en waar we uiteraard regelmatig bakfietsen zagen.

De uitvaart van Fons, de vader van Jans beste collega Remko, vond plaats net buiten het centrum van Zutphen, in crematorium De Omarming, een groene plek met veel oog voor detail ingericht en met een weids uitzicht op de velden rondom. De dienst zelf was ook tot in de puntjes verzorgd met uitgebreide verhalen over leven en werk van Fons, met een (perfect getimede!) projectie van warme familiefoto's en met muziek die de overledene zelf nog had uitgekozen. Erg bijzonder was bovendien de live muziek van enkele jachthoornblazers op het einde. Tijdens de autorit terug naar huis lieten we alles graag verder bezinken: de man zelf hebben we nooit ontmoet, maar deze afscheidsviering gaf echt een zeer goed beeld van wie Fons was en wat hij voor zijn dierbaren betekend heeft. 'Voor een dubbeltje geboren tijdens WOII, werd hij later toch een kwartje, ja zelfs een gulden.' Woorden die gezocht én gevonden werden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten