Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 28 november 2010

Eerste wit weekend!

Posted by PicasaAlsof het zo was afgesproken: samen met het ontsteken van de kerstverlichting in onze straat, vielen vrijdag de eerste sneeuwvlokken! Gisteren dus vlug naar Decathlon voor de nodige nieuwe winterspullen, want deze voormiddag gingen we er helemaal voor: sleeën, sneeuwballen gooien, een sneeuwman maken in de tuin... Ons trio deed het allemaal in een mum van tijd! Deze namiddag dan even naar de kerstmarkt in Mulhouse waar de kids een kleine kerstversiering mochten uitkiezen. Qua "tijdsbeleving" hebben wij hier dit weekend duidelijk de sprong gemaakt naar de winter én de kerstperiode. Is men in Vlaanderen ook al zo ver?

1 opmerking:

  1. Helaba, niet te snel, he! Hier moet Sinterklaas eerst nog passeren, maar her en der zijn er ook al kerstachtige lichtjes en toestanden te zien. Komt de sint ook bij jullie langs? Mensen uit Frankrijk die we dit weekend ontmoetten wisten ons te vertellen dat in het oosten van Frankrijk, in de buurt van de grens met Duitsland wel sinterklaas wordt gevierd en niet in de rest van het land. Klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen