Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 26 mei 2014

Championnat d'Alsace


Ook in Frankrijk waren het gisteren verkiezingen... En het was zelfs moederdag...
Maar bovenal stond hier le Championnat d'Alsace des Ecoles de Cyclisme in Buhl in onze agenda, de eerste koerswedstrijd waaraan onze jongens deelnamen!

'Une épreuve qui dure toute la journée,' had de trainer ons gewaarschuwd.

Voor Kobe stond bij de poussins een koers, een sprint en een behendigheidsparcours op het programma, bij de benjamins nam Thomas deel aan een koers, een sprint en een cyclo-cross.

En het heeft inderdaad een hele dag geduurd... Met lange wachttijden tussen de verschillende onderdelen... En met vooral veel doorzettingsvermogen van onze twee flandriens!!

Want de oudste gaf niet op in de cyclo-cross, al ging zijn ketting er meermaals af...
En de jongste focuste zich volledig voor zijn behendigheidsparcours, al stonden sommige kegels écht te dicht bij elkaar en lukte het zo goed als niemand om het parcours foutloos af te leggen.

En moederdag? Dat gaan we gewoon op een andere zondag overdoen! Net zoals de verkiezingen, stel ik voor. Want dat Marine Le Pen het hier zo goed doet... Ja, dat roept toch ook veel vragen op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten