Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 29 december 2014

Goede voornemens

Goede voornemens maken bij de start van een nieuw jaar, ik ben er geen voorstander van. Wellicht omdat ze meteen ook gevoelens van ontgoocheling en mislukking inhouden wanneer ik na een week (veel langer duurt het helaas nooit) toch weer in mijn oude gewoontes herval.

Maar nu de verhuis stilaan in zicht komt, zit mijn hoofd sinds een aantal weken vol goede voornemens! Het zijn haast dwingende gedachten die zichzelf steeds herhalen...

'Minder bijhouden, meer wegdoen.'

Dat moet zowat mijn meest dwingende voornemen zijn tijdens deze laatste dagen van het jaar 2014. Want een gezin met jonge kinderen kan op vier jaar tijd veel verzamelen in een groot, Frans huurhuis. Dat voel je ook goed wanneer je over het aantal verhuisdozen begint na te denken.

De komende weken hoop ik dus heel wat van onze spullen-die-nog-goed-zijn-maar-die-we-eigenlijk-nooit-gebruiken naar Armée du Salut weg te brengen. En alle kledij-die-we-eigenlijk-nooit-meer-dragen kan in Ding Fring zeker ook een tweede leven krijgen...

En zou de bouwfirma aan "goede voornemens" doen??

Negen weken resten ons nog, om het nieuwe huis 'instapklaar' te krijgen én het oude huis volledig leeg te maken...

Mijn fluogele post-its werden ondertussen op grotere lijstjes met meer overzicht samengebracht...

Eén klein voornemen dat alvast gelukt is!

1 opmerking:

  1. De oefening in het beperken van bij te houden spullen is iets waar ik als appartementsbewoonster wel wat ervaring mee heb. Ook een aantal verhuizen (waarbij eens heen- en weer over de oceaan) helpen in die oefening. Bestaat er geen Franse versie van een 'garage sale'? Wij zijn alvast fans van het verkopen van nog bruikbare spullen op rommelmarktjes en het doneren van de niet-verkochte goederen aan de kringloopwinkel. Andere mensen maak je er vaak blij mee en de afvalberg wordt toch een beetje kleiner door deze vorm van recycleren. Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen