Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 18 januari 2018

Stormweer


'Huit morts au Benelux et en Allemagne.' Met windsnelheden tot 140 kilometer per uur, haalde storm Friederike hier vandaag ook de Franse kranten. En naast alle materiële schade, vallen er dus helaas enkele dodelijke slachtoffers te betreuren.
 
Begin januari verkeerde de Elzas zelf nog en vigilance orange bij de doortocht van tempête Eleanor : op de terugweg van onze kerstvakantie in België hebben we dat toen goed gevoeld in onze wagen...
 
En dat het deze dagen ook hier weer hard waait, toonde het omgewaaide verkeerslicht ons vanochtend nog aan de bushalte in Bourtzwiller.
 
'Vlug, Britt, neem een foto!'
'Jahaa...'
'Allez, haast u, want het is groen licht voor ons :-)'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten