Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 31 augustus 2020

Op kot!

Na de schilderwerken van vorige week maandag
(met dank aan mijn BFF om de gordijnen korter te maken),
ging Thomas vanmiddag 'voor echt' naar zijn kot in Straatsburg:
een oud appartementje dat hij er deelt met schoolkameraad Armand.
 Morgen starten de kennismakingsdagen aan de faculteit Histoire,
beginnen de studentenjaren van onze oudste zoon officieel!
Ongelooflijk wel hoe vlug het gaat,
hoe die kleine jongen eigenlijk al lang verdwenen is,
maar dat voor ons nu toch nog meer benadrukt wordt...
 
De voorbije dagen was ik alsnog de 'hamstermoeder'
die alles voor haar jong verzamelde en uitzocht:
'want een goede organisatie is het halve werk,' zei ik hem nog
terwijl ik alweer naar de winkel snelde om iets van zijn lijstje te kopen,
maar daar was ons uitvliegend jong dus niet echt van onder de indruk.
 
Heel erg benieuwd hoe zijn eerste week straks verloopt!!

2 opmerkingen:

  1. he an ik probeer je zo eens te antw,mooie fotos van thomas zijn kot jij bent wl de kleinste he!!dat doet wel raar zeker een zoon op kot?knuffel he

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een nieuw hoofdstuk in Thomas zijn leven. En bij deze ook in jullie leven hé ? Het zal voor ieder van jullie even wennen zijn dat hij in de week niet in huis rondloopt... Hopelijk hebben ze alle 3 een goede eerste schoolweek achter de rug... En jij als mama, een rustige week, of een hectische "ik regel alles wel" week ???

    BeantwoordenVerwijderen