Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 5 november 2010

Op schema

Dat probeerden we te zijn tijdens de paar dagen die we rond Allerheiligen in België waren: "op schema". Niet evident met het drukke programma dat we voor onze eerste korte terugkeer voorzien hadden, maar het is ons wonderwel gelukt om het "to do-lijstje" volledig af te werken! En het deed deugd om familie en enkele vrienden even in levende lijve terug te zien! We keken er bovendien ook erg naar uit om kennis te maken met de huurders van ons eigen huis in België. En dat werd een zeer geruststellende ontmoeting: ons huis is duidelijk in goede handen bij dit jonge gezin uit Praag! Echt fijn!!!
Wat ik na "twee maanden Frankrijk" ondertussen het meeste mis? Niet zozeer de vertrouwde omgeving, maar wel het spreken in de eigen moedertaal! Bij elke Franse zin die ik hier uitspreek, vraag ik me voortdurend af of ik geen (al te grote) taalfouten maak. Vreselijk vermoeiend en je wordt er vooral zeer onzeker van. Maar morgen start mijn taalcursus aan de Université Populaire van Mulhouse. Ben benieuwd, ook om de andere cursisten te leren kennen!

1 opmerking: