Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 11 februari 2011

De liefde, altijd de liefde...

Vandaag hangt er hier buiten aan de droguerie in Pfastatt een slinger met plastieken hartjes vrolijk in de wind te wapperen. Enkele plaatselijke handelaars hebben zich bovendien aan een tafeltje vóór het uitstalraam van de winkel geïnstalleerd en bieden voorbijgangers een gratis cocktail in een plastieken bekertje aan. Een hartverwarmende toast op Valentijn in de eerste zon! En ook het plaatselijke café en de bakkers hier in de "hoofdstraat" hebben al enkele dagen alles met rode hartjes opgesmukt in het kader van 14 februari. De dochter en ik vinden het allemaal even schitterend! De echtgenoot neemt ondertussen maandag een dagje verlof. Niet zozeer uit romantische, dan wel vooral uit praktische overwegingen: we gaan naar het Consulaat-generaal van België in Straatsburg voor de aanvraag van onze nieuwe identiteitskaarten "Belg-in-het-buitenland". (En het wordt wat dringend want begin maart vervallen onze huidige vertrouwde identiteitskaarten.) Maar hey, we gaan het praktische natuurlijk wel met het aangename combineren en er een fijne dag "Straatsburg-onder-ons-tweeën" van maken. Dus toch een speciale Valentijnsmaandag ;-)

2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt best wel romantisch. Dochterlief hier vindt Valentijn ook heel leuk om te vieren, gelukkig nog met mama en papa. Goed dat zij er is om papa eraan te herinneren wanneer het Valentijn is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen