Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 15 februari 2011

Strasbourg!

We zijn dus gisteren naar Strasbourg geweest. Kidsfree, maar wel met heel wat documenten om ons gezin in te schrijven op het Consulaat-generaal van België. En wat was het heerlijk om daar op het Consulaat in het Vlaams onthaald te worden! (Ik moest me inhouden om ook niet de ingelijste foto van ons koningspaar tegen de muur enthousiast "goeiendag" te zeggen ;-))
En dan de stad zelf... zo mooi!!! Je vindt er veel historische gebouwen en een imposante kathedraal waarrond enkele kleine, gezellige pleinen en straten met huizen opgetrokken in de typische Elzas-gevels. Daarnaast de chique winkels (Cartier, Vuitton, Galeries Lafayette,...) en een druk tramverkeer dat samenkomt in een bewonderenswaardig goed geregeld knooppunt op de Place de l'homme-de-fer. Even verderop zie je dan weer de dure wagens met de CD-nummerplaten die ongegeneerd half op het trottoir geparkeerd staan... Wat is Strasbourg boeiend en veelzijdig! We keren zeker gauw eens terug om deze stad verder te verkennen.

7 opmerkingen:

  1. Voor ik vanavond nog even in het werk vlieg (donderdag studiedag in Vorst) even "bijbloggen". Het blijft leuk om je zo wat te volgen.
    Strasbourg staat op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn eigen herinneringen aan Strasbourg zijn minder mooi. We waren toen op vakantie in het Zwarte Woud en maakten een daguitstap naar Strasbourg waar alles veel duurder en mensen een pak onvriendelijker waren dan in het Zwarte Woud. Maar misschien moet ik Strasbourg nog een nieuwe kans geven, nu ik jouw enthousiasme lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo An, 'k ben per toeval op je blog terecht gekomen en heb met plezier en herkenning je verhalen gelezen. Wij hebben 2 jaar geleden met ons gezin dezelfde stap gezet en wonen nu in Basel. Ook onze kinderen gaan hier naar een lokale school en praten al vlot Duits. We genieten met volle teugen van de nieuwe uitdagingen,...
    Groeten, Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Tania: bedankt voor je leuke reactie! Een vraagje: binnenkort wil ik in Basel een paar musea gaan bezoeken. Wat kan je me zoal aanraden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel, 't hangt er een beetje vanaf of je met of zonder kinderen komt.
    Met kids is het papiermuseum een aanrader, ook het poppenhuismuseum en museum Tinguely zijn de moeite. In het natuurhistorisch museum liep een tentoonstelling over paddestoelen, die was ook wel leuk.
    In het kunstmuseum was er een tentoonstelling van Warhol maar ik weet niet of ze nog loopt.
    Als je wilt kunnen we misschien samen ergens een koffie drinken?
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Tania: ik kom op dinsdag 1 maart naar Basel (de hele dag en zonder kinderen) en Warhol lijkt me wel wat. Als jij dan tijd hebt om even af te spreken: graag! Laat maar weten waar en om hoe laat. Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh tof, het lijkt me tof om als lotgenoten eens een babbeltje te doen. Gisteren was ik hier op een feestje, vrouwen onder mekaar, het was heel plezant, maar 't is toch altijd moeilijk om een goed gesprek te hebben in een andere taal.
    Kunnen we om 14u afspreken aan de Tinguely fontein in 't stad? Daar in de buurt zijn wel wat cafeetjes.
    Mijn mailadres is taniavanlaer@hotmail.com, als je via die weg een mailtje stuurt zal ik je mijn telefoonnummer geven.
    Ook nog een fijn weekend en tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen