Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 23 februari 2011

Musea Mulhouse

Mulhouse heeft het grootste aanbod aan technische musea van heel Europa. De "Cité de l'Automobile" is wellicht het paradepaardje en bezochten we reeds in oktober toen Kobe 4 jaar werd. Een groot succes toen voor het hele gezin.
Afgelopen weekend mochten de kinderen bij klasgenootjes gaan spelen en bezochten wij onder ons tweeën het "Musée de l'Impression sur Etoffes" (textieldrukmuseum) met de grootste collectie textiel ter wereld. Origineel was zeker het toegangsticket op... een stukje stof! Van het museum zelf had ik eerlijk gezegd meer verwacht. De tentoonstelling was weinig interactief en de Russische stoffen (tijdelijke tentoonstelling) vond ik op een te drukke achtergrond gepresenteerd. De kids zouden het museum misschien fijn gevonden hebben, maar dan om de verkeerde redenen: je kon in de zalen goed rondcrossen en de trappenhal tussen de twee verdiepingen zag er ook een interessante "aire de jeu" uit...
Wellicht komen de "Cité du Train" en de "EDF Electropolis" meer in aanmerking voor een volgende uitstap met het hele gezin. En van de gratis-toegang-voor-iedereen in het "Musée des Beaux-Arts" gaan we toch ook eens gebruik maken om te testen hoe "cultuurgevoelig" ons trio reeds (of misschien meer realistisch: nog niet) is. Geen euro verloren als we daar dan na 10 minuten terug buitenstaan ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten