Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 3 februari 2011

Schooluitstappen

Deze morgen ben ik als begeleidster mee op uitstap geweest met de klas van dochterlief. We gingen naar de schouwburg in Mulhouse. Een symfonisch orkest bracht "la neuvième symphonie du Nouveau Monde" van Antonin Dvorak. Een acteur vertelde het verhaal van Amerika, de Nieuwe Wereld, tijdens de uitvoering van deze symfonie. Het was echt heel knap uitgewerkt voor kinderen! 't Was ook fijn om zien hoe onze dochter ervan genoot ("Is het nu al gedaan?!") en hoe zij zich daar duidelijk op haar gemak voelde in die schouwburg vol franstalige leerlingen uit verschillende lagere scholen uit de omgeving.
Zelf ben ik trouwens ook een zéér dankbare ouder om mee te nemen op zo'n schooluitstappen. Zelfs toen ik in november meeging naar het afvalverwerkingscentrum van Illzach voor een "instruction civique, éducation à la citoyenneté" was ik zeer enthousiast. Ik stond daar ook weer tussen dat drukke, jonge volk met zo'n deugddoende, beschouwende ingesteldheid van "wat-bijzonder-dat-wij-nu-in-Frankrijk-wonen-en-dat-ik-dit-hier-nu-kan-meemaken". Zo'n emoties heb ik werkelijk nooit gehad in een containerpark in België ;-)

1 opmerking:

  1. Het brengt toch wat los hè, dat buitenland!
    (Ikzelf zat dit weekend weer in 't Noorden.)

    BeantwoordenVerwijderen