Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 29 januari 2012

Année du dragon

Ce week-end, nous avons fêté le nouvel an chinois au Foyer Saint-Maurice de Pfastatt. C'était organisé par ATA, le club tai-chi de Lerchenberg où je suis des cours avec ma copine française. On a dû chanter en chinois, ce qui était très facile après quelques bières chinoises! Mais nous allons quand même encore inviter nos amis français chez nous pour une bière de West-Vleteren. Pour fêter l'année du dragon en flamand. C'est promis!Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. Pardon??
    Heb even geen zin om mijn vertaalmachine in mijn hoofd aan te zetten, wou je eigenlijk gewoon maar ZOMAAR nen knuffel en goeie energie opsturen :-)
    Heb een dorpje in je buurt gespot, Kayserberg, waar ik (als de jackpot zou winnen waar ik niet mee mee speel ahum ahum) naar toe verhuis als de kids married zijn en de kleinkids al wat zelfstandig. Ken je het daar?? Zo pitoresk jong.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gene paniek, het was een eenmalig Frans bericht voor de vrienden hier opdat ze het zouden verstaan. En ondertussen hebben we met hen al een datum afgesproken voor de Westvleterse samenkomst ;-)
    Kaysersberg is inderdaad zeer gekend. Net als Riquewihr, Hunawihr, Eguisheim,... Allemaal zeer mooie dorpjes langs de route des vins! Zeer toeristisch ook. In de weekends zie je daar wel wat sjieke auto's met een Belgische nummerplaat rondrijden. Begin dus al maar met de jackpot te spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know!! Vermoedde al dat het daar money money en bling bling zou zijn om er echt binnen te geraken in dat dorpje. Ach ja, we zien we :-)

      Verwijderen