Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 5 maart 2012

Jarig

Dan toch een feestje. Maar wat heb ik hard getwijfeld deze keer. En toch... Misschien heb ik juist nu, meer dan ooit, een feestje nodig. En dan vooral met de vele lieve mensen die er voor ons het voorbije jaar waren. Want wat was het een lelijk jaar met veel verdriet voor ons. Hoe kwaad en leeg liep ik vorige lente door de dagen, niet wetend waar naartoe met mezelf... Want wat doe je met zo'n groot gemis om een klein kindje dat voor anderen nog niet zichtbaar was? En dan was er nog die 550km die er letterlijk in afstand tussen ons en de familie/vrienden in België lag. Het werd er bovendien niet gemakkelijker op toen ik de eerste maanden niet wilde telefoneren. Niemand kon me immers zeggen wat ik horen wilde. Gelukkig lieten velen van zich horen via mail, sms en de klassieke post. Veel dank daarvoor. Want hoe hard heb ik naar woorden gezocht die me een houvast konden bieden. Iedere dag opnieuw. Ook nu vaak nog. Het blijft toch een ervaring waar je alleen in staat. Al was er gelukkig die fantastische man van mij die me heel goed heeft opgevangen en dat nu nog steeds doet. Ik weet niet hoe ik het zonder hem gered zou hebben. Lieve man, bedankt voor alles!Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. Lieve An

    Zo schoon geschreven en verwoord. Ik kijk uit naar ons samenzijn komende woensdag!

    Lieve groet,
    Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi geschreven, An. En zo lief dat je je man hier op je blog bedankt. Ik word er een beetje stil van. Ik denk vandaag aan je, net zoals afgelopen weekend.
    Els x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wou dat ik er had kunnen bij zijn An en mijn gezondheid mij niet in de steek had gelaten, grrrr. Maar je getuigt op jouw aanstekelijke manier van een deugddoende en betekenisvolle bijeen zijn en dat vind ik fijn om horen.

    veel liefs,

    Lindsay

    BeantwoordenVerwijderen