Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 23 maart 2012

Laatste keer

Laatste skiwoensdag voor Thomas en Britt deze week. De skihelmen, skibrillen en handschoenen zijn al terug in dozen opgeborgen tot volgend jaar. De diploma's en medailles worden binnenkort feestelijk uitgereikt aan alle kinderen. Ondertussen hangen de skibroeken hier in de warme lentezon te drogen. Straks gaan ook zij voor lange tijd terug de kast in. Maar niet voor altijd. Er komt een nieuwe winter. Met gegroeide kinderen. En nieuwe skibroeken voor de grootsten. Daar ga je toch vanuit: dat je je kind groot mag zien worden, dat je geen definitief afscheid hoeft te nemen van wat je het liefste ziet. En zelfs dan gaat het leven voort. Al is daarmee dan ook alles gezegd voor de getroffen gezinnen in Lommel en Heverlee. Hun kinderen zijn nu "overal niet". Geen idee hoe zij nu verder gaan. Voorlopig niet, denk ik. Ook al is het buiten lente. Wat denk ik hier vaak aan hen... Hou de moed erin, lieve ouders.

2 opmerkingen:

  1. Hoi An,

    Een berichtje waar ook ik weer stil van wordt...
    Het mag er zeker zijn. 'n Beetje een filosofisch berichtje wat toch goed doet om te lezen, voelen, overdenken,... al was wat er achter steekt natuurlijk beter niet gebeurt.

    Groetjes, Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeps "gebeurd" moest het zijn...
    snel gezien, maar helaas toch te laat GRRR !!

    BeantwoordenVerwijderen