Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 10 november 2012

Chrysanthema

Vandaag bezochten we op de valreep de Chrysanthema, een drie weken durende bloemententoonstelling, in het oude stadje Lahr (40 km ten noorden van Freiburg). Jaarlijks wordt het historische centrum van deze stad in de herfst opgesmukt met meer dan 10.000 chrysanten. Hun slogan "Blumen ohne Ende" is terecht! Maar ook niet te versmaden in Lahr: de worst met échte curry bovenop en de Flammkuchen, een flinterdunne pizza bedekt met kwark (of crème fraîche), uien en spekjes. Deze "tarte flambée" is trouwens een typisch gerecht uit de Elzas.
Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. Van dit verhaal met bijhorende foto's spat de voor de streek zo typische gezelligheid af. Moet dringend werk maken van het plannen van een tripje in jouw richting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaja, en dan moeten de fameuze kerstmarkten hier nog beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oohh, de kerstmarkten... Zouden ze jou niet beter inhuren bij de toeristische dienst van de Elzas? :-)

    BeantwoordenVerwijderen