Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 31 augustus 2014

Schoollijsten


Een foto van onze Franse schoollijsten uit 2012! Met op de radio deze week ook de mededeling dat ze ieder jaar langer (en dus ook duurder) worden... De langste lijst in Frankrijk zou nu maar liefst 80 items bevatten.

De lijst met alle benodigdheden voor het nieuwe schooljaar mag je als ouder hier rond half juli reeds in je brievenbus verwachten. (Dat je dan alle aankopen vervolgens uitstelt tot eind augustus, gebeurt onder eigen verantwoordelijkheid.)

Classeur rigide et classeur souple, cahiers à grands carreaux et cahiers à petits carreaux (48 pages ou 96 pages), 3 crayons de papier (HB, 4B et 2B), 2 pinceaux (n°4 et n°14) et une brosse (n°14), une pochette cartonnée et une porte-vues,...

'Un vrai casse-tête,' vatte een moeder het voor mij deze week goed samen.

En gisteren lag ook onze livingtafel weer vol schoolspullen...

Maar kijk, het is weer net op tijd gelukt! Alles ligt klaar om morgen het nieuwe schooljaar te starten!

Hopelijk geraakt ons trio nu zelf ook vlug terug aangepast aan het strakke schoolritme :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten