Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 11 december 2015

Proberen

Echte "examenperiodes" waarbij je 's middags naar huis gaat om te studeren, kennen Thomas en Britt hier niet in het college. De grotere toetsen worden gewoon tijdens de lessen afgenomen. Evaluaties gebeuren dus haast ongemerkt en dat neemt toch heel wat druk weg. (Je hebt wel het "brevet" op 16 jaar en de "baccalaureat" op 18 jaar die voor stress zorgen, maar zover zijn we nog niet.)

Bij ons thuis heerst er momenteel dus geen "examenkoorts" of wat dan ook. Integendeel zelfs. Mijn oudste zoon loopt er soms zo relax bij dat het precies al kerstvakantie lijkt!!

'Heb je nu helemaal geen huiswerk?' vroeg ik begin deze week nog.
'Jawel, maar ik probeer dat straks wel te maken,' antwoordde hij laconiek.
'Oké,' zei ik, 'dan probeer ik je morgen op school af te halen. Het kan zijn dat dat ook niet in één keer lukt en dat ik onderweg even moet stoppen om te rusten. Niet paniekeren als ik dus wat later ben.'

Daar kon hij absoluut niet om lachen.

Maar werkelijk... Proberen?!

Het goede nieuws is dat we als ouder niet veel kunnen opmerken: onze puberzoon haalt nog steeds gemakkelijk hoge punten...

En dus "probeert" hij af en toe zijn huiswerk te maken...

In de hoop dat ik hem dan ook tijdig op school kom afhalen ;-)

3 opmerkingen:

  1. Opvoeden met humor ... het is een kunst.
    Jammer dat puberzoon dat niet zo weet te apprecieren ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zonder humor, liefde en véél geduld geraken we er niet :-)

      Verwijderen
  2. Oh, ik moet lachen met uw antwoord, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen