Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 29 januari 2016

Leven tot elke prijs

- 'Leven tot elke prijs', wat voor een raar boek lees je nu weer?
- Waarom?
- Ik weet niet... Wat wil dat zeggen, die titel?
- Wat denk je?
- Dat het leven veel kost?
- Ja, da's eigenlijk ook wel waar :-)

Samen in de wachtzaal bij de logopedist, trekt Kobe zijn eigen conclusies bij mijn boek. Dat Kristina Sandberg de titel wellicht anders heeft bedoeld, daar trekt mijn negenjarige zoon zich niets van aan.

Maar een Zweedse schrijfster die vergeleken wordt met Karl Ove Knausgard... Ja, het boek had meteen mijn aandacht toen ik het onlangs cadeau kreeg!

En haar schrijfstijl kan je ook 'bijzonder' noemen... 'Verslavend' zelfs, eens je gewoon bent om de gedachten van de hoofdpersonages over hun alledaagse leven steeds weer zo direct te mogen, kunnen, durven lezen.

'Leven tot elke prijs', straks ook in de wachtzaal bij de kindertandarts! Mijn zoon zal me misschien vragen om 'iets minder enthousiast' aanwezig te zijn :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten