Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 8 juni 2018

Voorpret

 
De gewone kalender in zijn kamer volstond niet (en is ook nog van 2017). De jongste zoon wou een echte aftelkalender naar de zomervakantie... En dus plakt hij nu iedere avond opgetogen een stickertje tot zijn allerlaatste schooldag.
 
Grote broer heeft geen kalender meer nodig, die heeft vandaag al zijn laatste schooldag! Volgende week heeft hij wel nog zijn observatiestage, maar deze keer in België (en dat voelt voor onze oudste zoon dus zeker ook al als vakantie).
 
Dochterlief zucht en blaast intussen het hardst. Zij legt op 28 en 29 juni nog de nationale examens af om haar 'brevet' van het college te behalen... 'En als ik de mention très bien behaal, krijg ik een Ray-Ban zonnebril, hé mama!' Haar onderhandelingen thuis zijn dus ook al gestart ;-)
 
Aftellen en dromen van wat volgt, de vakantievoorpret is hier duidelijk begonnen!

2 opmerkingen:

  1. Hier is dat een examenkalender die nu in de keuken prijkt. Toch een andere blik op de zaken dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in Frankrijk heb je de nationale examens (‘brevet’ op 15 jaar, ‘baccalauréat’ op 18 jaar) die belangrijk zijn, maar daarbuiten kennen de jongeren hier geen echte examenperiodes zoals in België.

      Verwijderen