Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 20 juli 2020

À vos masques

Vanaf vandaag is het dragen van een mondmasker hier officieel verplicht voor iedereen ouder dan 11 jaar en dat in alle afgesloten plaatsen die publiek ontvangen. Daar bestaat nu geen twijfel/discussie meer over en iedere inbreuk kan beboet worden met 135 euro.
 
Maar ook in Frankrijk heeft het al dan niet dragen van een mondmasker de voorbije maanden een hele weg afgelegd...
 
Om je een idee te geven hoe de communicatie daaromtrent verliep:
- maart: 'Pas utile. Un masque c'est une technique, c'est réservé à des soignants.'
- april: 'Recommandé. Nous encourageons le grand public s'il le souhaite à porter des masques.'
- 11 mei: 'Le port du masque devient obligatoire dans les transports.'
- 20 juli: 'Le masque est obligatoire dans tous les lieux publics clos.'
 
En dus maakte Els vanmiddag niet alleen
een leuke tote bag voor dochterlief:
maar ook meteen een bijpassend mondmasker...
 
In drie exemplaren zelfs,
zodat we nu 'assorti' de straat op kunnen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten