Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 29 september 2021

De waan van de dag

In Pfastatt werd het jaarlijkse pruimenfeest wegens corona andermaal afgelast. Deze keer niet door het virus an sich, maar wel door de pass sanitaire die de burgemeester nu moeilijk te controleren vond.

De waan van de dag regeert hier intussen onverminderd verder... Met een schoolbus die niet komt, een carte vitale die niet gevonden wordt, de CAF die nog wat documenten vraagt, een fiber-aansluiting in Straatsburg die niet lukt, gordijnen die te lang zijn, een glazen deur die niet past, een afspraak bij de orthodontist die we niet halen, een auto die nog naar de garage moet... 

En naast dat alles dus ook nog (en eigenlijk vooral!): véél heen-en-weer-mails over de maquette van mijn Franse boek... Tot vandaag!! Tot alles nu "voor echt" gevalideerd is bij Librinova: mijn livre papier én mijn livre numérique!!

Een pruimentaartje van bij de bakker paste wel om de waan van de dag (toch even) een halt toe te roepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten