Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 17 september 2021

Twaalfde rentrée


Op 2 september startte Kobe zijn eerste jaar lyceum (vierde middelbaar) in Zillisheim. Alle handboeken staan nu op een iPad en "de leerlingen kunnen er bijzonder vlot mee overweg," verzekerde de directeur ons op de eerste réunion voor de ouders.

Is de boekentas wat lichter geworden, dan mag het sportzakje wel wat vaker mee naar school: Kobe koos als option 3 uur extra EPS (Éducation Physique et Sportive). 

De twaalfde Franse rentrée van ons trio is er intussen eentje geworden die ons al heel wat kilometers deed afleggen.

'C'est dur,' zei een andere moeder me over al die uitvliegende jongeren, maar ikzelf vind het voorlopig eigenlijk vooral 'duur' in de zin van 'prijzig'. (Een woordspelletje kon ik er helaas niet van maken: tot nader order spreken alleen inwijkelingen hier Vlaams.)

Want iedere rentrée waarbij de kroost goed start én waarbij er ook meer tijd vrij komt voor de eigen projecten, klinkt toch als een zaligheid, niet?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal eens met jou, An!
    Alles op zijn tijd...zijn mijn papa altijd...
    Veel succes daar!
    groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, Kobe is inmiddels een stoere kerel geworden! Time flies…

    BeantwoordenVerwijderen